Jokilaakson Merkintä mainosauto.

Mainostehdas Jokilaakson Merkintä pärjää kehittämällä koko ajan jotain uutta

Yrittäjä Riku Suominen perusti Jokilaakson Merkintä Oy:n 20 vuotta sitten. Jämsän keskustassa sijaitseva yritys on erikoistunut erilaisiin mainosteippauksiin ja niiden asentamiseen, mutta painaa myös muita mainosmateriaaleja. Yritys on saanut maaseuturahoitusta Leader Vesuri-ryhmältä laiteinvestointeihin. Kuvassa yrittäjä Riku Suominen.

Suominen kertoo, että vuosituhannen alussa alalla oli helppo aloittaa pienelläkin laitekannalla. Hän aloitti itse yhdellä tarraleikkurilla. Ensimmäiset viisi vuotta piti panostaa tosissaan oman jalansijan ja asiakaskunnan saamiseen. Useampien laiteinvestointienkin ansiosta yritys on kasvanut tasaisesti ja vakiinnuttanut paikkansa.

– Olen investoinut uusiin laitteisiin säännöllisesti. Hankinnat ovat olleet joka kerta onnistuneita ja niillä on ollut suuri merkitys yritykselle.

Ilman nykyisiä koneita eivät nykyiset tilaukset onnistuisi. Uudet koneet tekevät tarkempaa ja parempaa jälkeä, joka on monissa asiakkaiden tuotteissa välttämättömyys.

– Pidän kunnia-asiana sitä, että pystymme aina takaamaan laadukkaan lopputuloksen ja vaativammankin asiakkaan tyytyväisyyden.

Myöskään korona-aika ei ole purrut yritykseen, vaan asiakkaita ja töitä on riittänyt hyvin. Suurin osa yrityksen asiakkaista löytyy ihan lähialueelta, mutta myös Jyväskylästä ja Tampereelta.

Suomisen mukaan menestyvän yrityksen merkki on se, että koko ajan pitää kehittää uutta. Liikaa ei saa jäädä laakereille makaamaan.

Yritys painaa myös mainosvaatteita lisääntyvässä määrin ja silläkin alalla painotekniikka kehittyy koko ajan.

– Tällä hetkellä lähinnä Kiinassa tehdään koneita, jotka vähentävät vaatepainatuksen käsipelillä tehtävää jälkityötä.

Kunhan vastaavia koneita aletaan valmistaa myös muualla, Suominen aikoo olla hereillä ja panostaa myös vaatepainatusprosessin nopeuttamiseen.

Rahoituksen hakemiseen saa aina apua

Suominen kiittelee, että on aina saanut hyvin apua maaseuturahoituksen hakemiseen sekä Leader Vesuri-ryhmältä että Keski-Suomen ELY-keskuksen asiantuntijoilta.

– Jos hakemuksesta on puuttunut jotain oleellisia tietoja, niin ne on selitetty selkeästi, ja täydennyksien jälkeen ollaan saatu entistä parempi rahoitushakemus aikaiseksi.

Tukiprosentti investoinneissa on 20%, mikä Suomisen mukaan helpottaa investointipäätöksen tekemistä.

Yritys työllistää tällä hetkellä yrittäjän itsensä lisäksi yhden mediasuunnittelijan.

Jokilaakson Merkintä mainosauto.
Yrityksen auto kertoo hyvin yrityksen osaamisesta.

Lisätietoa: www.jokilaaksonmerkinta.com

Teksti ja kuvat: Virpi Heikkinen

Jaa artikkeli:

Sinua saattaa myös kiinnostaa

Hae sivuilta